MENU

16:45
Проблеми обліку та реєстрації сільськогосподарської техніки
Спростити, здешевити та викорінити корупцію при реєстрації сільськогосподарської техніки пропонує начальник інспекції держтехнагляду Львівської області (1991- 2010р.р.) Олександр Кухарук
       Зі створенням Сільськогосподарської інспекції та передачі до її складу інспекції державного технічного нагляду, процедура реєстрації самохідної сільськогосподарської техніки стала складною, громіздкою та надто дорогою. Цьому сприяли зміни до Порядку реєстрації тракторів внесені Постановою Кабінету Міністрів… Цими змінами  передбачається, по аналогії з реєстрацією автомобілів, встановлювати на сільськогосподарську техніку два номерних знаки, але ж комбайн, трактор чи бульдозер не є швидкісними машинами, вони не призначені для експлуатації на дорогах загального призначення. Крім того, на раніше зареєстрованій машині при зміні назви власника машини, або його адреси , тобто при внесені змін у свідоцтво про реєстрацію, необхідно проводити заміну номерних знаків, а зняті номерні знаки знищувати. Разом з тим, всі виробники тракторів, інших самохідних машин, навіть не передбачають місця під другий номерний знак. Невідомо на чому ґрунтується таке нововведення. При цьому вартість реєстрації машини збільшилася на вартість ще одного номерного знаку.
      Необґрунтованим є також проведення при кожній реєстрації перереєстрації машин їх дослідження на відповідність ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації спеціалістами з проведення обстеження. Такі спеціалісти підлягають обов’язковій атестації для провадження такого виду діяльності. За підготовку одного спеціаліста необхідно оплатити більш ніж 3000 грн., вартість бланка висновку, який видається спеціалістом після дослідження машини становить 70 грн. Таких спеціалістів потрібно, як мінімум один на район. Всі ці витрати лягають у вартість реєстрації, яка зросла від цього нововведення в середньому на 300 грн.  Раніше цю роботу проводили інспектори держтехнагляду і не було ніякої потреби передавати її в руки комерційних структур. Адже всі державні інспектори переважно це висококваліфіковані, досвідчені інженери. При такому нововведенні інспектор держтехнагляду проводить  реєстрацію машини, якої не бачить. Крім цього у випадках неправильного, помилкового зчитування ідентифікаційних номерів так званими спеціалістами з проведення обстеження власнику машини приходиться бігати від одного спеціаліста до другого, щоб вияснити, хто з них помилився, добре якщо ці спеціалісти знаходяться в одній області.
      Не важко підрахувати, що такі нововведення коштують власникам машин Львівської області близько 2 млн. грн. в рік.
      Варто зауважити, що до створення сільськогосподарської інспекції, бланки свідоцтва про реєстрацію машини номерні знаки вважалися спеціальною продукцією строгої звітності. Забезпечення номерними знаками та відповідними бланками проводилося за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету інспекціями держтехнагляду на умовах тендеру. Кошти ж спеціального фонду формувалися за рахунок видачі номерних знаків та відповідних бланків власникам машин. Сьогодні ж номерні знаки, бланки свідоцтв про реєстрацію продаються власникам машин безпосередньо одним на всю державу комерційним підприємством. При цьому посередником між власником машини та вище названим підприємством є державний інспектор, який видає від імені підприємства  рахунки на оплату, контролює поступлення коштів на рахунок підприємства після цього видає власнику машини номерні знаки  заповнює і ламінує бланки. Номерні знаки та відповідні бланки видаються комерційним підприємством державному інспектору під звіт. Така складна та громіздка схема забезпечення роботи державного інспектора номерними знаками та бланками відповідних документів є витонченою корупцією, що сприяє збагаченню окремих  фірм  та породжує невдоволення і скарги власників машин.
      Автори таких нововведень мабуть забули, що реєстрація машин потрібна перш за все органу державного технічного нагляду, для того щоб організувати систему нагляду за машинами, які є джерелом підвищеної небезпеки. При цьому потрібно спрощувати  та здешевлювати реєстрацію, щоб охопити технічним наглядом всі машини, а не створювати перешкод для реєстрації, а відтак залишати поза технічним наглядом значну частину машин.
            Виходячи з цього пропонуємо оновленому Міністерству аграрної політики України ініціювати зміни до порядку реєстрації тракторів, які б передбачали:
  1. Скасування дослідження ідентифікаційних номерів та документів спеціалістами комерційних структур, натомість покласти цю роботу на державних інспекторів, які раніше виконували цю роботу відповідально та без жодних зауважень.
  2. Скасування норми, якою передбачається встановлення два номерних знаки на трактор, або іншу самохідну сільськогосподарську машину.
  3. Покласти, на умовах тендеру, забезпечення, власників машин номерними знаками та бланками строгої звітності на регіональні інспекції сільського господарства через спеціальні рахунки державного бюджету.
Такі зміни дадуть можливість спростити та здешевити реєстрацію машини в 4-5 разів.
 
Фахівець Інституту сільського господарства
Карпатського регіону, заслужений працівник
сільського господарства України,
інженер Олександр Кухарук

 
Категорія: Новини відділу | Переглядів: 1877 | Додав: evgeniu | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 1
avatar
1 lviv12 • 10:56, 16.05.2014
(Сьогодні 10:44)
Олександр Васильович!Стаття дуже доречна.Але ще варто згадати про технічний контроль,який теж проводиться комерційними структурами,і самі знаєм яким способом.Все це зводиться до збирання коштів.А показники питають в інспектора,який до цього всього взагалі не причепний тільки розробляє графік,затверджує і ставить печатку на протоколі перевірки.
ComForm">
avatar