MENU

16:44
В Україні впроваджують географічне маркування сільськогосподарської продукції
274.jpgСьогодні, 23 червня 2014 року, відбулася перша сесія дводенного семінару з питань вивчення європейського досвіду щодо впровадження оцінки сільськогосподарської продукції за географічним походженням. Захід організовано Європейською Комісією спільно з Міністерством аграрної політики та продовольства України, яке виступило бенефіціаром у межах  інструменту зовнішньої допомоги TAIEX, розробленого для адаптації національного законодавства до acquiscommunautaire, а принципів функціонування державної служби – до стандартів ЄС.


Під час проведення семінару з презентаційними матеріалами виступили представники Міністерства сільського господарства, аграрного продовольства та лісництва Франції та Торгово-промислової палати і судноплавства Іспанії. Українським  підприємцям, представникам державної влади та громадських асоціацій було детально роз’яснено терміни, що використовуються європейською спільнотою відносно географічного позначення продукції, та алгоритм реєстрації географічного походження та географічного зазначення для сільськогосподарської продукції.
Як запевняють європейські експерти, мета географічного маркування продукції – це забезпечення права свідомого  вибору споживачем товарів, які мають свою історію, репутацію на ринку та відрізняються якістю, яку контролює уповноважений орган. За допомогою географічних марок споживач дізнається про місце походження сировини, з якої виготовлено продукт, ареали його початкового, проміжного та кінцевого виробництва, чим в результаті визначаються властивості цього продукту. 
Незважаючи на давню традицію використання географічних позначок на продукції в країнах Європи (ще в XV столітті декретом французького парламенту регламентувалося виробництво сиру "Рокфор"), лише 15 відсотків європейців розпізнають ці позначення та знають про їх роль. Тому актуальним є інформування споживачів про систему географічного маркування і переваги географічно маркованої продукції порівняно з немаркованими товарами.
 В Україні, на сьогоднішній день, загалом зареєстровано всього 20 географічних зазначень для таких продуктів як мінеральні води, вина та деяких інших. "Певна робота щодо роботи в правовому полі вже здійснена, проте саме зараз ми впритул наблизилися до формування єдиної законодавчої бази з питань географічного маркування продукції на теренах України, особливо враховуючи підписання найближчим часом економічної частини Угоди України з ЄС та необхідність виходу українських товаровиробників на зовнішні ринки", – відзначив головуючий на засіданні директор Департаменту науково-освітнього забезпечення АПВ та розвитку сільських територій  Мінагрополітики України  Сергій Кадигроб.

 
Категорія: Новини уряду, управлінь та організацій | Переглядів: 512 | Додав: evgeniu | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
ComForm">
avatar