MENU

13:31
Техніку тепер потрібно ставити на облік у військкомат
Кабмін санкціонував безкоштовну мобілізацію автотранспорту у населення і повернув облік у військкоматах.​

Кабінет міністрів України своєю постановою №405 від 17.06.2015 р затвердив Положення про військово-транспортні обов'язки, в якому санкціонована безкоштовна мобілізація автотранспорту у підприємств усіх форм власності, а також громадян - власників транспортних засобів.

​За великим рахунком, в кабмінівському постанові уточнюються положення торішнього закону №4785 «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації», але є й ряд несподіваних новацій, пише AUTO-Consulting.

Так, дійсно, залучити автомобіль для потреб армії, правоохоронних органів спеціального призначення, Держспецзв'язку та Держспецтрансслужби та інших військових формувань тепер можуть не тільки у підприємств різної форми власності, а й у громадян. Але у громадян транспорт будуть мобілізувати тільки в разі введення воєнного стану.Більш того, як значиться у прийнятому Кабміном положенні, розраховувати на компенсацію в разі пошкоджень або знищення транспорту можуть тільки організації. Про громадян чомусь автори документа забули. Принаймні, порядок оцінки та компенсацій уточнено тільки для організацій.

Визначати ж яку техніку, і в якому обсязі мобілізувати - буде глава місцевої держадміністрації за заявками Міноборони. Саме він підписує наряд із зазначенням переліку необхідної техніки.А виконувати завдання по мобілізації техніки вже буде місцевий військовий комісар. Зрозуміло, вся техніка залучається на безоплатній основі і повинна бути повернута після демобілізації.
А тепер і важлива новація. Згідно Положення, повертається облік транспорту у військкоматах . І при знятті з обліку в ДАІ, реєстрації або перереєстрації, власник зобов'язаний отримати ще й якусь довідку з військкомату. На щастя, ця норма не стосується транспорту приватних осіб. Але підприємствам тепер потрібно буде її отримувати.

Крім цього, не частіше ніж раз на рік, але не рідше ніж раз на три роки, на підприємство може прийти перевірка з військкомату, щоб оцінити стан техніки, що підлягає мобілізації та наявність інструменту до неї, з яким техніка повинна прибути на збірний пункт за першим сигналу. До речі, доставляти техніку на збірний пункт теж повинно саме підприємство - інакше керівнику загрожує відповідальність. Зобов'язані керівники інформувати воєнкома і про тривалі переміщеннях транспорту в інші регіони, передачі в лізинг, заставу і т.д. А у військкоматах будуть пильно стежити за наявністю техніки - так сказано в Положенні.

За результатами інспекції підприємства, воєнком може видати розпорядження керівнику підприємства в такий-то термін усунути всі зауваження і привести транспортний засіб у стан повної готовності до мобілізації, включаючи комплектацію запасними частинами, шанцевий інструментом і заправним інвентарем.

Не пощастило і власникам АЗС. Вони зобов'язані на кожній АЗС мати недоторканий запас палива, яким можуть скористатися для забезпечення доставки мобілізувати транспорту.

У мирний час техніка підприємств також може бути залучена для перевірки готовності до мобілізації та під час навчань.
На щастя, аналогічну обов'язок на громадян не поклали. Але зате у них і менше прав. У розділі повернення мобілізувати техніки про них взагалі забули. Випадковість це чи ні, але порядок повернення техніки громадянам не прописаний. Більш того, не зрозуміло хто і як їм буде компенсувати збиток у випадку пошкоджень або знищення техніки. Цей порядок теж прописаний тільки для організацій.

Як зазначив генеральний директор ВААІД Олег Назаренко, Кабмін часто приймає такі постанови, які в житті не можуть бути виконані. Наприклад, в 1999 році приймають, що всі автомобілі в країні повинні бути обладнані каталізаторами.Все, і «Запорожці», і «Москвичі» і старі «Волги». Так і у випадку з мобілізацією транспорту громадян. А якщо автомобіль в людини не на ходу? Або він їхав і поламався? І в нього немає коштів його полагодити? Як тоді бути? Це явно нездійсненне становище. А ось організаціям тепер доведеться не солодко. Тільки це вже не дерегуляція. І не зрозуміло навіщо «напружили» АЗС. У нас же мільярди гривень йдуть на паливо для армії? Хто ж проконтролює в масштабах країни хто і скільки взяв «недоторканного» запасу на АЗС? Взяв він його на потреби армії або з'їздити на рибалку? Ну це ж абсурд.

Категорія: Новини уряду, управлінь та організацій | Переглядів: 1651 | Додав: evgeniu | Теги: техніка, мобілізація автотранспорту, облік, військово-транспортні обов'язки, облік транспорту у військкоматах, армія | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
ComForm">
avatar