MENU

15:00
Попри кризу галузі тваринництва в Україні є куди рости — генеральний директор «HOG SLAT Україна»

2014 рік та початок 2015-го видалися важким для України. І галузі свинарства та птахівництва не стали винятком. Та попри це вони не втрачають інвестиційної привабливості і за стабілізації економіки зможуть «вистрілити». В цьому переконана генеральний директор українського представництва американського виробника обладнання для свинарства й птахівництва HOG SLAT Лана Вівант.

Сьогодні перед компанією стоїть амбітне завдання  — стати лідером на українському ринку. І хоч починати доводиться з нуля, до того ж в країні, де йде війна, а національна валюта дешевшає чи не щодня, кризу тут розглядають як виклик. Оптимізму й впевненості додає і команда професіоналів, яку вдалося швидко сформувати і яка вже довела, що може виконувати завдання будь-якої складності.

— Компанія HOG SLAT має довгу цікаву історію. З чого все починалося?

— В 2014 році ми відсвяткували 45-річчя з часу створення компанії. Вона була заснована в США в штаті Північна Кароліна фермером Біллі Херрінгом, який займався свинарством. Він шукав якісну щілинну підлогу. А коли не зміг знайти, вирішив самостійно її зробити. Це зацікавило інших фермерів, які почали замовляти таку підлогу й собі. З того все почалося. До речі, в назві HOG SLAT «слат» — це щілинна підлога. Потім компанія розрослася. Почала виробляти обладнання з нержавіючої та оцинкованої сталі, з пластику, пропонуючи все, що потрібно для свинарства. Згодом розширили асортимент обладнанням для птахівництва.

Компанія при цьому залишається сімейним бізнесом. І її засновник ще й досі працює у ній, бере участь у розробці обладнання. Йому це дуже подобається. Також є три сини, які ведуть компанію. Їхні діти теж залучені в сімейний бізнес.

— Як довго HOG SLAT працює в Україні?

— Тут ми вже чотири роки. Сформували колектив. У нас у штаті є всі спеціалісти, необхідні для обслуговування клієнтів. Це дуже цікавий для нас ринок. Приваблює, що є і невеликі, і середні, і потужні виробники, для кожного з яких ми готові запропонувати рішення. Та головне, попри кризу галузі тваринництва тут є куди рости.

 

— Згадали про кризу. У зв’язку з бойовими діями та складною економічною ситуацією думок залишити ринок не виникало?

— Ні. Так, стало важче працювати. Але ми віримо, що український народ переборе ці труднощі.

— Які вимоги ставить до українського представництва центральний офіс? Що є головною стратегією?

— Зараз у США компанія HOG SLAT — номер один у виробництві обладнання для свинарства. Таку ж мету маємо і в Україні. Але для початку про нас повинні дізнатися, ми повинні бути на слуху. Щоб українським свинарям і птахівникам, коли виникатиме необхідність придбати обладнання, перше, що приходило в голову, була компанія HOG SLAT.

Торік ми помітили, що до нас почали звертатися аграрії, яких ми не знали до того. Тобто, якщо раніше ми шукали контакти чи нас знайомили з потенційними клієнтами, то за останній рік почали звертатися до нас самостійно. Це показник того, що ми рухаємося правильно, ми заробляємо репутацію, про нас дізнається все більше і більше людей.

— Яке місце займає Україна в структурі продажів компанії в Європі?

— Мені важко сказати, яке місце, тому що продажі в Україні ще не такі високі. Але якщо говорити про динаміку розвитку, то, я думаю, перше. Але повторюся, в Україні ми нещодавно. В Польщі, наприклад, сім років, у  Румунії  — дев’ять. Там і ринки стабільніші, і клієнтська база ширша, там HOG SLAT знають довше.

— Яким для «HOG SLAT Україна» був 2014 рік?

— Складним. Наші клієнти відчули те, що відбулося в країні. Відповідно і ми це відчули. Тим не менше, порівняно з 2013 роком, маємо приріст. Також нове, що ми зробили торік, — тренінги. У нас накопичилася база господарств, де користуються нашим обладнанням. У тому числі таким складним, як автоматизовані системи управління свинарниками та пташниками. Ми зрозуміли, що потрібно навчати працівників, щоб потім не їздити й виправляти помилки. Також маємо програму навчання в США, на яку ми запрошуємо свинарів і птахівників України.

— Як змінилася робота після анексії Криму та початку воєнних дій на Донбасі?

— На сході клієнтів не маємо. Щодо Криму, то там є компанія, з якою ми працюємо. У грудні 2014 року уряд США наклало ембарго на економічну діяльність з Кримом (у зв'язку з невизнанням анексії Криму Росією). Ми, як дочірнє підприємство американської компанії, змушені слухатися. Тим не менш, ми спілкуємося з нашим кримським клієнтом і завжди раді надати їм інформаційну технічну підтримку.

— З якими продуктами на сьогодні в першу чергу асоціюється HOG SLAT  в Україні?

— У нас є годівниця досхочу для свиноматок SowMAX. Чудово зарекомендувала себе на ринку. Далі — це годівниці  для відгодовування й дорощування з нержавіючої сталі. І ми чуємо позитивні відгуки про ці годівниці, які покращують конверсію корму, зменшують його втрати. Також у кінці 2014 року ми представили в Європі новий верстат для опоросу, який будемо пропонувати і в Україні. Ще одна новинка — ПВХ-панелі огородження для ділянок дорощування.

Але, говорячи про HOG SLAT, потрібно розуміти, що ми пропонуємо не окреме обладнання, а технології. При чому чимало технологій є новими для України. Приміром, ми можемо запропонувати систему відгодівлі свиней без сектора дорощування (так звана система  «wean-to-finish»). Порося відлучають від свиноматки, і з того часу до фінішу відбувається відгодівля в одному приміщенні. Перевага — цикл відгодівлі можна зменшити на 10 днів. Також, спостерігається поліпшення показників конверсії корму на 0,1—0,2 бала.

— Наскільки українські тваринники готові працювати з сучасними технологіями?

— Українські тваринники відкриті для нових ідей. Але для того, щоб впровадити нову технологію у себе в господарстві, потрібно інвестувати кошти. А на даний момент перед власниками тваринницьких комплексів в Україні стоїть дилема: або почати економити щоб вижити, або шукати можливості інвестувати в нововведення і модернізацію, щоб підвищити рентабельність виробництва в майбутньому. Це нелегке рішення.

Щодо HOG SLAT, то в компанії дуже великий інженерний відділ. І в цьому наша сила і ми готові це принести в Україну. При цьому в США ми займаємося не тільки обладнанням, але й будуємо. Українська свиноферма — це бетон, цегла, блоки. Американці жартома кажуть: «Ви будуєте "пентагони", а не приміщення для тварин». У США для будівлі свиноферм і птахоферм використовуються дерев'яні конструкції. Це дає змогу будувати комплекси значно швидше й дешевше, що скорочує час окупності проекту. Але, говорячи про будівництво, ми не можемо забувати про нормативи, що діють в Україні. Хоча я сподіваюся, що з часом нормативи будуть переглянуті і стануть більш сучасними і логічними.

 

— Окрім технологій, які ще є переваги компанії?

— По-перше, це практичний досвід. HOG SLAT має власні свинокомплекси замкнутого циклу на 27 тисяч свиноматок. Тому те, про  що ми говоримо клієнтам, засноване на власному досвіді. По-друге, це підбір персоналу. HOG SLAT сповідує такий підхід, що всі працівники компанії повинні знати зсередини те, з чим мають справу наші клієнти. Наприклад, багато моїх колег в США та Європі займаються свинарством з дитинства — вони виросли на фермі, вчилися в аграрному виші. Для них тваринництво — це покликання. Багато колег в свій час працювали зоотехнологами або ветеринарами, а кожен новий співробітник проходить практичний тренінг на наших свинофермах. По-третє, індивідуальний підхід. Коли клієнт пояснює, що йому потрібно, чому йому це потрібно, ми знаходимо оптимальні рішення. По-четверте, ми готові домовлятися про спеціальні умови впровадження технологій. Скажімо, встановити обладнання спочатку на одному пташнику або свинарнику і подивитися, як воно працюватиме.

— А якщо говорити про фінансовий аспект…

— Почнемо з того, що HOG SLAT має власні виробничі потужності. Це дає велику економію вартості проекту. Крім того, клієнти які замовляють обладнання у великій кількості, отримують знижки. Також лояльні клієнти можуть розраховувати на економію на сервісі. Плюс у нас безкоштовне навчання персоналу, безкоштовні консультації.

— Де виробляють обладнання?

— Все обладнання з нержавіючої сталі, годівниці, поїлки виробляють у США. Оцинкована продукція постачається з Румунії, де у нас є власний завод. Невелика кількість обладнання поставляється з Китаю. Наші спеціалісти безпосередньо в Китаї перевіряють якість товару на етапі виробництва. Крім того, з кожної партії, кожного контейнера, який приходь в США, продукція вибірково тестується.

— Хто є вашими ключовими клієнтами в Україні?

— В свинарстві активно працюємо з «Агропродсервісом», допомагаючи збільшити  їх потужність до 14 000 свиноматок. Також наші клієнти — СП «Золотоніський», «Даноша», «Агрікор-М» та інші.

В птахівництві четвертий рік працюємо з птахокомплексом «Дніпровський». Починали з маленьких темпів, але за рахунок швидкої реакції на питання, на виконання замовлень, за рахунок сервісної підтримки наша співпраця продовжує розвиватися.

Інший приклад — компанія «Полівер», Хмельницька область. На старті роботи з нами вони мали один пташник, на сьогодні вже сьомий. Тобто ми допомогли за кілька років в рази збільшили потужність. Для фермера, який робить бізнес за власні кошти, це суттєво. Завдяки комплексному підходу і ціні у нього є інтерес розвиватися. Навіть у складних умовах, які є зараз.

Ще один перспективний проект — з Морозівською птахофабрикою, що на Київщині. Підприємство займається батьківським поголів’ям. Зараз виникла велика проблема з добовими курчатами в зв’язку з ситуацією на Донбасі. Деякі виробники навіть доставляють яйця літаками з США. І Морозівська птахофабрика планує відновити потужності, і ми їй в цьому допомагаємо. Це і проектування, і обладнання.

 

— Як взагалі вибудовується діалог з клієнтами?

— Починаємо з розмови про те, що клієнт планує, яким є чи буде приміщення. Далі розробляємо проект. Під час будівництва чи реконструкції ми супроводжуємо клієнта. Коли вже приходить обладнання, ми починаємо монтувати. Це може бути або повний монтаж, або шеф-монтаж.

— Як організовано сервіс?

— Якщо є серйозна поломка, то намагаємося усунути її якомога швидше. Логістика нашого складу запчастин побудована так, що за день-два ми можемо доставити необхідні запчастини. Також, як тільки в Україні продано нове обладнання, у нас на складі одразу формується запас запчастин для нього.

— Ваш прогноз розвитку галузі в 2015 році.

— Індустрія АПК існує не у вакуумі, а тому залежить від всього, що відбувається в Україні. У зв'язку з кризою середня заробітна плата знизилася, і ми спостерігаємо ще нижчу купівельну спроможність кінцевого споживача продукції АПК. Відповідно, ринок збуту продукції АПК залишає бажати кращого. Для підтримки та розвитку бізнесу тваринники повинні підвищити ефективність свого виробництва, що вимагає інвестицій в нові технології, а для цього потрібен доступ до адекватного кредитування, якого на даний момент в Україні немає.

Тим не менш, я припускаю, що в Україні почне розвиватися власне виробництво товарів. У сфері АПК це означає зменшення залежності від імпортних кормових добавок, ветпрепаратів, генетики — все це дозволить знизити собівартість виробництва м'яса.

— З точки зору інвестора, які зміни потрібні в Україні, щоб вона стала привабливою для вкладання грошей?

— Створювати умови: менше бюрократії, прозорі правила, спрощення та здешевлення митного оформлення і, звісно, подолання корупції. Аграріям тільки потрібні спокій і допомога зі сторони держави. Ми покладаємо надію, що це все відбудеться скоро.

Категорія: Новини уряду, управлінь та організацій | Переглядів: 621 | Додав: evgeniuvoutenko | Теги: HOG SLAT Україна, Hog Slat, свинарство, сільське господарство | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
ComForm">
avatar