MENU

11:19
Як обирали найкращого водія Європи
Scania з 2003 року регулярно проводить в Європі конкурс Кращий молодий водій вантажівки (Young European truck driver). Цього року вперше до конкурсу приєдналася і Україна, нашому водієві належало битися з кращими асами Європи.
Конкурс Young European truck driver (YETD) уже давно переріс формат чисто корпоративного заходу. За форматом, за напруженням пристрастей, за популярністю - це наймасштабніше змагання водійської майстерності в Європі. Та й призи - не жартівливих: переможець їде на новенькому вантажівці Scania вартістю 100 000 євро.Але щоб його дістати потрібно пройти цілу низку випробувань, де одних тільки водійських навичок буде не достатньо. Для перемоги важлива витримка, уважність, теоретичні знання, і, безумовно, везіння.

Участь у конкурсі можуть приймати тільки молоді водії віком до 35 років, які мають права категорії «C і Е». І не важливо, на якій машині вони їздять і який бренд воліють. Як повідомив AUTO-Consulting комерційний директор «Сканія Україна» Андрій Даллакян: «Головні цілі, які переслідує це змагання - це популяризація професії водія серед молоді та підвищення безпеки на дорогах через зростання майстерності. І з такими благородними цілями Scania вирішила провести перший конкурс. Ефект виявився настільки несподіваним, а Young European truck driver (YETD) завоював таку популярність, що тепер це вже і шоу, і спортивне змагання і центральна подія для європейських перевізників. Його жартома ще називають вантажне Євробаченні.

Конкурс отримав величезну популярність у всіх країнах Європи. І Україна вперше увійшла до складу учасників, адже нам теж є що сказати на європейській арені, - продовжує Андрій Даллакян.

«Український етап стартував у 2014 році.Регіональні етапи проходили у різних містах: Київ, Львів, Одеса, Дніпропетровськ. Був запланований і етап в Донецьку, але через військових дій нам довелося його перенести до Одеси. Тим не менш, водії з цього регіону також брали участь у попередньому відборі. Лідери регіональних етапів у вересні 2014 року вже змагалися між собою. Переміг водій з Дніпропетровська Денис Терендій.Найцікавіше, що він взагалі не водив до цього Scania, а на фірмі, де він працював, не було таких вантажівок. Денис їздив на МАЗ-54323 і DAF XF95. Не було Scania і у решти фіналістів Сергія Жогін зі Львова та Анатолія Зотович з Одеси. Тим не менш, вони також показали високий клас і дісталися до фіналу.

Денис Терендій після перемоги в Україні почав посилено готується до європейського фіналу, адже тут йому належало не тільки змагатися з колегами з інших країн, але і представляти країну. Почалися місяці підготовки, вдосконалення та навчання.Денис мав величезне бажання перемогти, він сильно виріс у професійному плані і прибув до Швеції максимально «зарядженим» на перемогу. Правда, це була його перша поїздка за кордон. Раніше Денису доводилося їздити тільки по Україні. З ним разом поїхала і команда підтримки, тренери, наставники, але головне - це його молода дружина.

Денис Терендій ледве встиг адаптуватися до шведським дорогах: він з 5 ранку вирушав вивчати маршрути, вивчав дорожні знаки, розмітку, інтенсивність потоків транспорту, адже за будь-яку помилку можна було заробити штрафні бали. Та й стиль водіння, плавність розгонів і гальмувань сильно впливає на показники економічності на одному з етапів.Денис останні місяці вже їздив на Scania R і вивчив характер цієї вантажівки. Єдино, що було не відомо, це на який же саме версії буде проводитися фінальне змагання. Забігаючи наперед відзначимо, що учасники показували настільки близькі результати, що іноді розбіг був навіть не в десятих, а в сотих.

Всі 26 учасників виступали на однакових машинах Scania R450 Streamline. На першому етапі їм належало пройти 6 випробувань і за їх підсумками визначалися 18 кращих. Наш Денис опинився в їх числі, і це вже була перемога, адже багато водіїв вже брали участь у такому фіналі і не один раз. Денис був тут уперше, та й українська команда лише пізнавала всі нюанси подібних змагань.

А випробування були дуже непростими. Потрібно було проїхати маршрут з мінімальною витратою палива, пройти випробування з безпечного водіння, де на дорогу несподівано виїжджав велосипедист, змагатися в кріпленні вантажу, знати медицину, психологію, і, зрозуміло, філігранно пройти найскладніші ділянки.

В 1/4 фіналі змагалися вже парами. За легендою на дорозі був осередок займання, водієві належало зупинитися, позначити небезпечну ділянку конусами і світяться вогнями, погасити пожежу і заднім ходом пройти «змійку». Хто швидше і точніше - той і переміг. Загострення пристрастей був до того моменту вже такий, що учасники почали робити прикрі помилки. Денис втратив дорогоцінну секунду, коли не пристебнувся ременем після гасіння пожежі, а італієць виявився точнішим.

У півфінал пройшло 9 учасників. Вони змагалися вже трійками в ювелірному водінні - потрібно було акуратно «Збити Короля» - штовхнути стовпчик так, щоб він упав між двома іншими.Кожен повинен був збити чотири «Короля», а п'ятого лише доторкнутися. Переможцем виходив тільки один з трьох.

Трибуни розривалися від гулу уболівальників, кожен успішний маневр супроводжувався зливою оплесків, а промах - зітхнувши розчарувань.Атмосфера така, як під час футбольного матчу.

У фінал вийшли учасники з Данії, Німеччини та Швейцарії. Німець вже був другим в 2010 році і вважався явним фаворитом. До того ж він переміг водія з Росії, але після протесту російської команди півфінальні заїзди для цієї пари вирішили повторити. Німець спокійно довів свою перевагу, демонстративно і повчально повторно перемігши. Але конкурс завжди не передбачуваний.

Фінальний етап був кульмінацією і за складністю, і за напруженням пристрастей.Всі три фіналісти одночасно збивають «Королів» на Z-подібному ділянці, де доводиться проявляти чудеса маневрування. «Фури» звиваються як змії, в тісному коридорі дуже непросто навіть повернути, а потрібно ще й збивати фігури.У цій битві беззастережно переміг молодий водій з Данії Ларс Сондергаард - його вантажівка першим видав переможний гудок. Друге місце у німця, третє у швейцарця.

Саме Ларс Сондергаард поїхав в цьому році на новенькій Scania R450 бірюзового кольору, і в його честь був грандіозний банкет до ранку. Організатори вдало вловили схожість з Євробаченням, де в Швеції в 2013-му теж перемогла учасниця з Данії Еммілі де Форест. Для датської команди цього вечора грала композиція Only Teardrops.

А що ж Україна? Наша команда теж святкувала. Наш дебют виявився досить вдалим. Денис увійшов до топ-18 кращих водіїв у Європі (за підсумками кваліфікації він був 11-м), ми отримали безцінний досвід участі в змаганнях такого масштабу, де випадкових перемог не буває. Сам Денис Терендій має намір брати участь і в наступному конкурсі і все-таки виграти свою вантажівку. Як він пожартував в інтерв'ю кореспонденту AUTO-Consulting: Цього року мені не сподобався колір машини!


У «Сканія Україна» тепер мають намір обов'язково брати участь і в наступному Young European truck driver 2017, який проходить раз на два роки. Український відбірковий тур стартує в 2016-му. Слідкуйте за анонсами на сайті www.scania-ua.com
Категорія: Фоторепортажі | Переглядів: 853 | Додав: evgeniuvoutenko | Теги: конкурс, водій, конкурс Кращий молодий водій вантаж, scania, Young European truck driver | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
ComForm">
avatar