MENU

Мотоблоки: огляд ринку. БКС 720 Дія, SunGarden MF 360, Грілло G107D, Грілло G131, Сaiman 320, Кадві МБ-1, Кадві НМБ, Білорус-09Н, Каскад, АГ
CS 720 ACTION
  ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ . Торгова марка BCS - одна з найстаріших на ринку сільськогосподарської техніки в Європі. І, зрозуміло , в її модельному ряду є місце і мотоблоку з валом відбору потужності , точніше цілій лінійці машин , що відрізняються за вагою , конструкції і використовуваним двигунам.
  Реверсивний мотоблок BCS 720 ACTION з валом відбору потужності (ВВП ) відноситься до нового покоління багатоцільових машин і може використовуватися як професіоналами , так і аматорами. У BCS 720 скромніший двигун , ніж у інших мотоблоків з верхньої частини лінійки - «топові » моделі оснащуються дизелями потужністю 7,5 л . с. або 11 - лошадний бензиновими двигунами. При цьому у BCS 720 є одна незаперечна перевага - він значно дешевше своїх «колег ». Тим більше що для семідесятікілограммовой машини більш ніж достатньо тих 6,5 л . с. , які видає Honda GX -200. Це надійний верхньоклапанний двигун , де система змащення здійснюється розбризкуванням .
  Редуктор у BCS 720 шестерний : 3 швидкості вперед , 2 назад . Це робить мотоблок дуже маневреним і полегшує роботу на важкодоступних ділянках . Зчеплення механічне. На третій передачі машина розганяється до 12 км / год , а на першому мотоблок пересувається зі швидкістю 2 км / год, що дозволяє ретельно обробляти землю фрезами або розвивати велику тягове зусилля . Якщо тяга двигуна перевищує силу зчеплення штатних коліс з грунтом , то ніщо не заважає поставити інші колеса , в тому числі металеві з великими грунтозацепами . А при « делікатною » роботі (наприклад догляді за газоном ) переважніше поставити колеса з мінімальною висотою протектора - вони не ушкоджують траву. При необхідності можна регулювати відстань між колесами , змінюючи тим самим ширину колії , підбираючи її відповідно до шириною гряд .
  Мотоблок оснащений диференціалом з блокуванням. В основному , заблокованому , режимі він не дає одному з коліс буксувати , а в розблокованому стані дозволяє розвертати машину практично на одному місці.
Конструкція BCS 720 ACTION дає можливість працювати з розгорнутими на 180 градусів рукоятками управління , що розширює спектр навісного обладнання.
Незалежний вал відбору потужності обертається зі швидкістю 990 об / хв при номінальних ( 3600 в хвилину ) обертах двигуна. З'єднання з валом агрегатів - шлицевое .
  ДОДАТКОВЕ ОБЛАДНАННЯ. На мотоблоки BCS можна встановити наступне активне навісне обладнання: фронтальну косарку , шнеко - роторний снігоприбирач , газонокосарку з травосборником , роторну культиваторну фрезу , подрібнювач садового сміття , щітку для прибирання снігу та сміття , водяний насос , циркулярну пилку . Також до мотоблока BCS 720 можуть бути приєднані окучник , плуг , робоча одноколці і вантажний причіп вантажопідйомністю 250 кг. Причіп оснащений барабанними гальмами , керованими едал і ручним важелем - стоянковим гальмом.
  Плуги , розроблені для мотоблоків BCS , сконструйовані так , щоб здійснювати оранку без додаткових зусиль з боку оператора. Вони діляться на два типи: однолемеховие і двулемеховие . Останні призначені для формування борозен і культивації землі у фруктових садах. Глибина оранки варіюється від 15 до 25 см , в залежності від грунту . Для отримання більш глибоких борозен необхідно встановити пневмоколеса меншого діаметру ( 12 дюймів). Збільшенню глибини оранки сприяє і установка баластів . При роботі на BCS 720 ACTION можливе використання оборотного плуга .
  Для формування борозен під посіви застосовують два типи регульованих окучников , які кріпляться безпосередньо на культиваторну фрезу , позаду неї.
Робоча одноколці - це легкий одноосний причіп з сидінням. Його кріплять до машини без зняття культиваторною фрези. Вона дуже зручна в експлуатації - дозволяє оператору не йти за мотоблоком пішки , а їхати , як на міні- тракторі . Одноколці використовують також з фронтальним косаркою і газонокосаркою .

Мотоблок SunGarden MF 360
ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ . SunGarden - досить молода ( представлена ​​на російському ринку 6 років) , але швидко завойовує популярність торгова марка. І її успіх обумовлений не « креативної рекламою » та іншими маркетинговими хитрощами , а тим , що вона пропонує недорогу садову техніку , в якій застосовуються конструктивні рішення , властиві дорогим професійним машинам.
  Це повною мірою відноситься і до мотоблока SunGarden MF 360 . Його компоновка така ж , як у важких мотоблоків , він також оснащений надійною шестерінчатою коробкою передач , багатодисковим зчепленням в масляній ванні , навісним обладнанням з приводом від валу відбору потужності. Зазвичай такі машини коштують щонайменше 40 тисяч рублів і важать близько ста кілограмів. Вага SunGarden MF 360 всього 60 кг. Звичайно , йому не під силу тягнути плуг так само , як більш важкій машині , але зате його вдається завантажити в легковий автомобіль , і він майже в два рази дешевше.
  Чому ж обрана така конструкція , адже зазвичай легкі мотоблоки мають компоновку , аналогічну такої у мотокультиваторов ? Може, щоб зробити товар зовні схожим на дорожчий ? Ні, компоновка SunGarden MF 360 володіє безперечними перевагами . Насамперед, це оптимальне розташування центру тяжіння : по-перше , низьке , що позитивно позначається на стійкості машини , по-друге , зміщене вперед , так що при оснащенні мотоблока навісним обладнанням центр ваги розташовується точно над віссю коліс , в результаті майже повністю знімається навантаження з рукояток управління .
  Крім того , при поздовжньому розташуванні двигуна зручно , на одній осі , розміщуються дисковий зчеплення і коробка передач. ВОМ також «дивиться » назад і знаходиться низько , завдяки чому встановлювати навісне обладнання набагато зручніше , ніж на мотоблоки традиційної , « культіватороподобной » конструкції .
  Частота обертання ВОМА залежить не від швидкості руху мотоблока , а тільки від оборотів двигуна. ВОМ відключається . З'єднання - підпружинений храповик.
Корпус валу відбору потужності також відіграє роль зчіпки.
  Ніж- відвал і причіп приєднуються туди ж , куди і культиватор , тільки сам вал при цьому, природно , в зачеплення ні з чим не входить. Відзначимо , що навісне , в тому числі активне ( з приводом від ВВП ) , закріплюється без застосування додаткових інструментів.
  Мотоблок влаштований за принципом « тягни- штовхай ». Залежно від того , яку насадку ви використовуєте , ви самі вибираєте , де у мотоблока перед , а де зад - ручки розгортаються на 180 градусів. Наприклад , для насадки культиватора вал відбору потужності потрібен ззаду , а для щітки або снігоприбирача - спереду . Залежно від цього ручка розгортається в потрібну сторону. Відповідно, яка швидкість в коробці передач передня , а яка задня (дві в одну сторону , дві в іншу) , залежить від положення рукоятки.
  Висота ручок регулюється , реально підібрати їх оптимальне положення в залежності від зростання оператора. Їх також зміщують в сторону , щоб можна було йти збоку і не затоптувати оброблену грунт. При транспортуванні ручки складаються.
  ДОПОМІЖНЕ ОБЛАДНАННЯ. Для SunGarden MF 360 випускається наступне обладнання : насадкакультіватор ; сінокосарка сегментна ; сінокосарка роторна ; снегоуборщик ; щітка ; причіп ; окучник ; ніж- відвал.
  Одне з основних застосувань малої садової техніки - культивація грунту. І з цим завданням мотоблок справляється краще , ніж мотокультиватор . Фрези у SunGarden MF 360 встановлюються не на осі коліс , а ззаду як самостійна насадка з приводом від ВВП (ширина захвату - 30 , 45 або 60 см залежно від кількості секцій ) . При цьому рух йде за рахунок основних коліс великого діаметра , а ножі фрез обертаються в протилежну сторону. Завдяки цьому мотоблок , на відміну від мотокультиваторов , йде рівно , не намагається при наїзді на більш твердий ділянку грунту підстрибнути і втекти вперед.
  Плуг з SunGarden MF 360 не застосовуються через малої ваги самого мотоблока . Але окучник використовуватися може. У цьому випадку пневматичні колеса замінюють на колеса з грунтозацепами , які продаються в комплекті з окучником . У тому ж комплекті йдуть подовжувачі осей коліс для зміни ширини колії .
  Мотоблок стане в нагоді не тільки для обробки грунту. Сенокосилка дозволить заготовити сіно і впоратися з високою травою і бур'яном , які «не по зубах» газонокосаркам і тріммера . Наявність ножа - відвала , роторної щітки і снігоприбирача , що дозволяють прибирати територію , зацікавить не тільки «приватників» , а й комунальні служби.

Мотоблок Grillo G107D
ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ . Італійська компанія Grillo спеціалізується на виробництві професійної техніки для догляду за газонами і зеленими насадженнями починаючи від підготовки грунту і закінчуючи прибиранням сміття. Для цих цілей призначені як спеціалізовані самохідні машини , так і важкі універсальні мотоблоки , від легких G55 ( 52 кг ) і G85 , до G131 , що важить 169 кг , оснащеного дизелем в 12,2 л . с.
  Так, саме дизелем ! Крім Grillo , хіба що S.E.P. і BCS ставлять дизелі (до речі , ті ж самі Lombardini , що і Grillo ) на мотоблоки . Тому ми докладніше розповімо саме про дизельних машинах. Переваги такого типу двигуна перераховувати довго. Це і великий крутний момент на низьких оборотах , що для « трактороподобной » техніки набагато важливіше максимальної потужності. І відсутність боїться вологості системи запалювання з її високовольтними котушками , проводами , контактами , ізоляторами - на відміну від дачників , професіоналам доводиться працювати в будь-яку погоду. І високий ресурс роботи у важких умовах , а також більш низький , ніж у бензинових моторів , витрата палива , що важливо для комерційного використання.
  Є, звичайно , і недоліки, що перешкоджають установці дизелів на малу техніку , - вони набагато дорожче і важче. Правда , для мотоблока останнє не так вже погано - його не треба додатково утяжелять при роботі з плугом.
  Втім , основне призначення даної моделі аж ніяк не вирощування картоплі (хоча і з цим завданням G107D відмінно справляється ) . У каталогах цей агрегат називають не мотоблоком , а « багатоцільовий комунальної машиною» . Grillo G107D - це професійна техніка, призначена для інтенсивного цілорічного догляду за територією. Мотоблок може оснащуватися широким спектром навісного обладнання та буксирі , і приводиться від валу відбору потужності.
  Завдяки Швидкоз'ємні з'єднання на зміну навішування йде мінімум часу. Трансмісія у мотоблока майже як у автомобіля : шестерна коробка передач ( 4 вперед і 3 назад ) і дисковий зчеплення . Відсутність ремінних передач та інших швидкозношуваних гумових деталей , а також високоякісна забарвлення дозволяють експлуатувати мотоблок в агресивному середовищі политих « коктейлем Лужкова » московських вулиць.
  Влітку мотоблок можна задіяти для підмітання доріжок та тротуарів за допомогою роторної щітки , заготівлі сіна , догляду за газонами , подрібнення деревних залишків і перевезення вантажів. Взимку мотоблоки Grillo також залишаються в строю , виконуючи роботу з очищення території від снігу та бруду. Для цього вони оснащуються насадкою- снегоуборщиком , роторної щіткою або ножем - відвалом .
   ДОДАТКОВЕ ОБЛАДНАННЯ. Зимова комунальна щітка , ніж- відвал , снегоуборщик , роторні культиватори , травокосилка , сінокосарка , цеповой травокосилка , плуг , оборотний плуг , роторний плуг , окучник , вертикальна фреза , причіп , ворошитель сіна , подрібнювач гілок , їздовий і вантажний причепи , сівалка .
  Мотоблоки Grillo незвичайні самі по собі , але не менш унікальні і призначені для них навісні агрегати .
  У літній час замість звичайної роторної щітки для використання з мотоблоками Grillo пропонується спеціальна річна комбінована щітка. Вона має робочу ширину 100 см і обладнана бункером для сміття , системою зволоження і додаткової бічної щіткою , що дозволяє очищати бордюри. Вона прибирає пил , листя , дрібний щебінь та інше сміття , при цьому зволожуючи оброблювану поверхню.
  При застосуванні мотоблока в сільському господарстві корисними будуть роторний плуг , сегментно - пальцева сінокосарка продуктивністю до 3,3 гектара на годину і ворошитель сіна. Він стане в нагоді для швидкої і рівномірного сушіння сіна на великих територіях , коли процес сушіння раціонально автоматизувати . Ворошіння здійснюється за допомогою обертального механізму зі штирями , що нагадують вила.
  Роторний плуг схожий на гребний гвинт , що обертається навколо вертикальної осі. Працювати з ним легше , ніж з простим плугом, оскільки він не критичний до рівномірності і прямолінійності руху.
  Орання за допомогою роторного плуга зменшує кількість бур'янів , робить грунт більш м'якою і податливою , полегшує подальший посів. Роторний плуг має ряд переваг і в порівнянні з культиваторними фрезами . Це перенесення верхнього шару землі вниз , як у звичайного плуга , і велика продуктивність .

Мотоблок Grillo G131
ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ . Grillo G131 справжній рекордсмен серед мотоблоків . За вагою він наближається до невеликого трактора , та й силова установка з трансмісією теж відповідні : дизель потужністю 12,2 л . с. з електростартером , шестерна коробка передач , дисковий зчеплення , блокується диференціал . Зупинити або утримати на схилі таку важку машину руками непросто , тому Grillo G131 обладнується гальмами. Так що якщо причепити до нього так званий їздовий модуль , то вийде справжній чотириколісний міні -трактор з ламається рамою.
  За своїми можливостями Grillo G131 перевершує майже всі інші мотоблоки , поступаючись більш легким машинам тільки в маневреності . Це один з небагатьох мотоблоків , для яких оранка плугом не викликає труднощів навіть на цілині , і робота з ножем - відвалом , дійсно , ефективна і зручна.
Зрозуміло, ця машина розрахована на інтенсивне професійне використання - кожен день , в будь-яку погоду , взимку і влітку.
  ДОДАТКОВЕ ОБЛАДНАННЯ. Зимова комунальна щітка , річна комбінована щітка , ніж- відвал , снегоуборщик , роторні культиватори , травокосилка , сінокосарка , цеповой травокосилка , плуг , оборотний плуг , роторний плуг , окучник , картофелевикапиватель , причіп , ворошитель сіна , подрібнювач гілок , їздовий і вантажний причепи , сівалка , апарати для підготовки газону за один прохід.
  Номенклатура додаткового обладнання , з яким може працювати Grillo G131 , ще більше , ніж у G107D . Зрозуміло , все, що можна навісити на легшу машину , підходить і для G131 . Але раціональніше використовувати більш продуктивні версії , призначені спеціально для цього важкоатлета . Крім того , на нього встановлюється обладнання , яке легким мотоблоків не по силам . Розповімо про них докладніше.
  « Стоунбурьер » за один прохід готує грунт до посадки газону навіть на запущеній кам'янистій території . Їх операції : руйнування дернового шару , очищення грунту від каменів шляхом їх заглиблення на 12-15 см , формування дренажного шару і коткування грунту за допомогою катка .
  « Домінатор » призначений для посіву газонів. За один прохід він виконує три операції : за допомогою спеціальних фрез , що обертаються навколо вертикальних осей , розпушує грунт , причому без пошкодження дренажу , і відразу ж виконує посів, вирівнює і прикочує землю катком.
  « Combi » - машина для регенерації та відновлення газону , наприклад , якщо на газоні з'явилися лисини і потрібен додатковий посів насіння . « Combi » робить в землі надрізи глибиною від 1 до 6 см на відстані 3 см. Завдяки вбудованій сеялке агрегат може за один прохід сіяти в ці розрізи насіння трави.
З обладнання садово- городнього призначення відзначимо оснащену колесами картоплекопалку з шириною захоплення 48 см.

Мотоблок Сaiman 320
ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ . Caiman - одна з молодих торгових марок , перші зразки її продукції були представлені на російському ринку в 2003 році. Зараз асортимент Caiman налічує більше 30 моделей сучасного обладнання для парку і саду. Один з них - багатофункціональний мотоблок Caiman 320 . Він оснащений надійним і економічним чотиритактним двигуном Robin - Subaru EX 17 потужністю всього 5,7 л . с. На перший погляд , зовсім небагато. Але це аж ніяк не означає малу потужність мотоблока . Багато аналоги мають сильніші мотори , от тільки практичної користі від цього мало , збільшується лише витрата палива. Мотоблок - це не гоночний болід , тому головне для нього - не потужність , а крутний момент на осі колеса. А значить , найважливішим елементом такої техніки є трансмісія. З цим у Сaiman 320 все в порядку - у нього надійна шестерна коробка передач ( 3 швидкості вперед , 2 назад ) і механічне зчеплення , як на автомобілі або тракторі .
  За вагою і можливостям Caiman 320 цілком можна віднести до класу важких мотоблоків . На відміну від більш легких побратимів , йому під силу тягнути плуг навіть по цілині. Розвивати велике тягове зусилля дозволяють входять в стандартний комплект пневматичні колеса з агресивним протектором . Якщо ж вони все-таки буксують , наприклад при оранці вищезгаданої цілини , їх реально поміняти на важкі металеві колеса з великими грунтозацепами (до речі , російського виробництва).
  За допомогою спеціальних втулок можна регулювати відстань між колесами - це дуже зручно, наприклад при окучивании картоплі , щоб не руйнувати колесами гряди і не пошкоджувати рослини.
  На відміну від мотоблоків , мають ремінною привід навісного обладнання , Caiman 320 приводить у дію насадки за допомогою валу відбору потужності (ВВП ) з шліцьовим з'єднанням , механічним зчепленням і функцією реверсу. Це дозволяє виключити прослизання або заклинювання при роботі у важких умовах. Частота обертання ВВП не залежить від швидкості руху мотоблока і при номінальних обертах двигуна становить 990 об / хв .
  Caiman 320 оснащений механізмом розвороту керма на 180 градусів , що дає можливість збільшити асортимент використовуваного навісного обладнання. Наприклад , прііспользованіі культиваторною фрези або плуга мотоблок знаходиться в звичайному положенні ( ВОМ «дивиться » назад ) , а при роботі з щіткою або косаркою він розвертається ВОМом вперед. На закінчення необхідно відзначити , що мотоблок Caiman 320 відноситься до класу професійного обладнання , і на його комерційне використання надається гарантія 2 роки. Вся продукція торгової марки Caiman оснащена найдосконалішими на даний момент японськими двигунами Subaru. Офіційно заявляється виробником ресурс 2500 мотогодин.
  ДОДАТКОВЕ ОБЛАДНАННЯ. Компанія Unisaw , що представляє торгову марку Caiman в Росії , пропонує широкий спектр додаткового обладнання для Caiman 320 : культиваторна фреза з шириною обробки 52 см; фронтальна косарка із шириною захвату 1,55 м. Безпосередньо на ВОМ вона не надаватися , потрібен перехідник , так звана трансмісія для фронтальної косарки ( всі італійського виробництва).
  Плуг , картоплекопач , зчіпка для їх кріплення , металеві колеса , снегоуборщик з шириною захоплення 60 см , щітка для прибирання снігу та сміття з шириною захоплення 70 см і причіп вантажопідйомністю 250 кг - все російського виробництва.

Мотоблок Кадві МБ- 1
ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ . Більшість з вітчизняних виробників мотоблоків пропонують споживачеві , по суті , лише незначні модифікації однієї моделі , як правило , відрізняються тільки установленим двигуном , благо на ринку представлено досить багато хороших імпортних движків на будь-який смак . ВАТ « Калузький двигун » , що випускає мотоблоки « Кадві », спочатку будувало свої моделі навколо власного одноциліндрового чотиритактного карбюраторного двигуна - ДМ -1М потужністю 6 л . с. , причому ставило його і на 100 - кілограмову МБ- 1 , і на більш нову , « полегшену» 85 - кілограмову НМБ і навіть на важку 150 - кілограмову МБ- 90 . Звичайно , цей двигун має декілька модифікацій , але різниця між ними зводиться до застосування сталевого або пластикового паливного бака , укороченого або подовженого під шків коленвала - тобто до змін цілком косметичним . До речі , одна з них використовується в мотоблоках «Салют » - єдина з «звичайним глушником » , це означає , що на свої моделі « Калузький двигун » ставить « спеціальний коробчатий глушник », використання якого дозволило знизити звуковий тиск на 30 % в порівнянні з моделлю двигуна , що поставляється їм « Салют» (на сайті виробника є лише скромне порівняння з « вітчизняними аналогами »).
  Втім , двигун , дійсно , цілком на сучасному рівні : спеціальні вкладиші на шатунной шийці втричі збільшили ресурс , безконтактна електронна система запалювання , вбудований автоматичний декомпрессор , прямоточний поплавкового типу карбюратор , вперше застосований у нас в країні на двигуні такого класу.
  Проте використання одного і того ж движка на машинах , маса яких різниться майже вдвічі , явно було вузьким місцем « Кадві ». Проте перші модифікації з двигунами Lifan ( Китай , із застосуванням технології «Honda» ) і Briggs & Stratton (США - Японія ) з'явилися тільки в 2006 році. І якщо на моделях МБ- 1 і НМБ установка близьких по потужності ( 6,5 л . С. ) Lifan і Briggs & Stratton Intek скоріше маркетинговий прийом ( багато споживачів з недовірою ставляться до вітчизняних двигунів ) , то для важкого МБ- 90 поява модифікації з Briggs & Stratton Vanguard 7,5 НР потужністю в 7,5 л . с. виглядає вельми доречно. Нагадаємо , що у моделей із тієї самої вагової категорії , наприклад у уфимского « Агроса » і білоруського « Білоруса » , двигуни в 8 і 9 л . с. , і на цьому тлі МБ- 90 з рідним шестісільним движком виглядає досить блякло . Але не варто зовсім скидати цю модель з рахунків - відомо , що для деяких видів операцій мотоблоки навмисно утяжеляют , крім того , менш потужний двигун, як правило , менш « ненажерливий ».
  Трансмісія у МБ- 1 складається з клиноремінного редуктора зі зчепленням притискним роликом і ланцюгової передачі . Має по дві швидкості вперед / назад - 3,6 і 9 км / ч. ВОМ досить високоспритних - 3000 об / хв . По суті , навантаження знімається зі шківа осі двигуна все тієї ж ремінною передачею . У принципі така схема дуже поширена на відносно легких , напівпрофесійних машинах. З переваг варто вказати високу ремонтопридатність і легкість самостійних модифікацій.
  Відзначимо , що мотоблок МБ- 1 має кілька модифікацій (частина з них отримала власне ім'я - «Ока» ) , основна відмінність між якими - спосіб кріплення коліс (або фрез культиватора ) . Більш рання класична конструкція увазі кріплення стопорами і шпонками , другий , модернізований , варіант запозичений у зарубіжних фірм - виробників мотоблоків , таких як « Meccanica Benassi » , « Lombardini » , « Eurosystems » , «Honda» , « Vari ». У цьому варіанті закінцівки осей і внутрішні поверхні маточин коліс (і фрез) виконані у формі шестигранників . Кріплення коліс і фрез культиваторів проводиться за допомогою довгої шпильки ( шпильок ), яка проходить ( вворачивается ) через вихідний вал. Така конструкція є більш жорсткою , надійною і стійкою при роботі , що дозволяє встановити дві додаткові фрези , що збільшили ширину культивації .
  Всі модифікації оснащені віброгасильних рульовою колонкою , що регулюється в вертикальній площині. Кермо виконаний знімним , що, як і горизонтальне розташування глушника , значно полегшує транспортування легковим автотранспортом. Мотоблок забезпечений захисними крилами , які оберігають механізм від забруднення , збільшуючи термін його служби . Втім , при необхідності (наприклад для поліпшення огляду при культивації ) крила легко і швидко знімаються.
  ДОДАТКОВЕ ОБЛАДНАННЯ. Свої мотоблоки « Калузький двигун » агрегатується плугом , окучувач , викапивателем коренеплодів. На вісь мотоблока можна встановити пневматичні або металеві колеса , грунтозачіпки , фрези -культиватори , максимальне число яких варіюється залежно від модифікації .
Також варто звернути увагу на те , що різні модифікації мотоблока МБ- 1 вимагають різних коліс і фрез залежно від використовуваного способу їх кріплення на осі (див. вище).
  До цього мотоблока можна придбати активні види навісного обладнання : роторну косарку , роторний снігоприбирач і сніжну щітку. Також у прибиранні снігу допоможе сніговий плуг ( ніж- відвал ) .
  Для перевезення вантажів призначена візок одновісна причіпна вантажопідйомністю до 350 кг , а використання причіпного адаптера робить роботу з мотоблоком більш комфортною.

Мотоблок Кадві НМБ
ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ . Хоча НМБ позиціонується як « полегшена » модель в лінійці мотоблоків « Кадві » , це настільки глибока і серйозна модернізація , що насправді перед нами зовсім інша , більш досконала машина. Незважаючи на менший , порівняно з МБ- 1 , вага , на ній використано зчеплення в масляній ванні з металокерамічними дисками і шестерний редуктор , що характерно для важких професійних машин. Це забезпечує плавність і безшумність роботи , високу надійність мотоблока , особливо на важких грунтах , стійкість до ударних навантажень . Триступенева коробка передач з передачею заднього ходу дозволяє вибирати оптимальні режими роботи .
На цьому мотоблоці два валу відбору потужності : один з частотою обертання , що не залежить від швидкості руху мотоблока , інший - з залежної . Це дозволяє використовувати більш широкий діапазон навісного та причіпного обладнання .
  Проте слід враховувати , що дане нововведення ( в цілому досить прогресивне ) зменшує взаємозамінність з активним навісним обладнанням мотоблока МБ- 1 , де відбір потужності здійснюється через ремінну передачу зі шківа на валу двигуна. Водночас конструктори ВАТ « Кадві » прагнуть перенести на нову платформу все навісне обладнання , перераховане в статті про модель МБ- 1 , і ведуть роботи з подальшого розширення асортименту .
  Кріплення коліс і фрез культиватора на НМБ таке ж , як на останніх моделях МБ- 1Д1М4 і МБ- 1Д1М5 , - через порожнисту вісь з шестигранниками на кінцях проходить довга шпилька з різьбленням на кінцях. Для зміни коліс мотоблок вивішується , колеса встановлюються на осі , і шпилька , проходячи через всю конструкцію , стягує і фіксує її .
  Рульова колонка , легко регульована як у вертикальній , так і в горизонтальній площинах , встановлена ​​на сайлент- блоках - завдяки цьому вдалося максимально знизити вібрацію і значно полегшити роботу оператора. На ручки керма винесено управління зчепленням , двигуном , муфтою безпеки заднього ходу , включення запалювання двигуна. Важіль перемикання передач розташований у рульової колонки.
  ДОДАТКОВЕ ОБЛАДНАННЯ. Конструктори ВАТ « Кадві » переробили під нове з'єднання все навісне обладнання , перераховане в статті про модель МБ- 1 ( роторну косарку , роторний снігоприбирач і сніжну щітку) і ведуть роботи з подальшого розширення асортименту . Зрозуміло , без проблем з НМБ стикуються плуг , окучувач , картофелевикапиватель , ніж- відвал , візок для перевезення вантажів і причіп -адаптер.

Мотоблок Беларус - 09Н
ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ . Мотоблоки та міні- трактори Мінського тракторного заводу давно і міцно утвердилися на нашому ринку. І з'явилися недавно в продажу моделі , в назві яких місце звичної абревіатури МТЗ зайняло слово « Беларус » , є прямим продовженням цієї, дуже гідною , лінійки. По всій видимості , причиною подібного ребредінг послужив поступове переведення Мінським тракторним виробництва легкої сільськогосподарської техніки на один зі своїх філій - РУП « Сморгонский агрегатний завод». Процес , що почався з найбільш легких мотоблоків , поступово охоплює все більш важкі моделі міні - тракторів. Ми познайомимося сьогодні з «новими білорусами » на прикладі старшої (на даний момент) серед мотоблоків моделі « Беларус - 09Н ».
  Ця професійна машина важкого класу - один з явних лідерів за потужністю двигуна в нашому огляді : GX270 виробництва японської фірми Honda видає дев'ять кінських сил (є модель і з чеським Motor Jikov GH1509 такої ж потужності ) . Цей « табун » дозволяє розвинути машині масою 145 кг тягове зусилля в один кілоньютон (близько 100 кг сили). Трансмісія « Білоруса » також підтверджує його професійну приналежність - постійно замкнута багатодискова муфта зчеплення працює в масляній ванні і оснащена ручним управлінням.
  Механічна ступінчаста з постійним зачепленням шестерень коробка передач прекрасно почувається , працюючи у важких режимах , і стійко переносить ударні навантаження . Вона забезпечує чотири передачі переднього ходу й дві - заднього . Таким чином , при русі вперед мотоблок розвиває швидкість від 2,6 до 11,4 км / год , а при русі назад - 3 і 5,35 км / ч. Вал відбору потужності у даної моделі задній , незалежний , видає 1200 об / хв при 3600 об / хв на движку .
  Агротехнічний просвіт становить 295 мм , а колія може бути встановлена ​​на 450 , 600 і 700 мм. Колія в 450 мм надає цій важкій машині чудову маневреність - радіус повороту не перевищує одного метра. Моторесурс - 1000 годин роботи при -20 ... +30 ° С. Довжина машини - 1780 мм , ширина - 846 мм , висота - 1070 мм.
  Тим , кого можливості даної моделі не задовольняють (або здаються надмірними ) , виробник пропонує мотоблок « Беларус - 08Н » ( 125 кг , 8 л . С. ) І полноценныйчетырехколесный мінітрактор « Білорус- 132Н ».
  ДОДАТКОВЕ ОБЛАДНАННЯ. Широкий спектр « навесок » робить даний мотоблок прекрасним працівником як у сільськогосподарській , так і в комунальній сфері. На нього можна встановити плуг універсальний , окучник універсальний , культиватор , культиватор - борону , фрезу грунтообробну , картоплекопалку , відвал навісний , сінокосарку , снігоочисник , щітку комунальну , візок - причіп і навіть деревообробний верстат.
  Крім того , будучи продовжувачем вельми поширеною лінійки мотоблоків МТЗ , « Беларус » успадковує сумісність з широким рядом їх навісного обладнання.
  При оснащенні транспортної візком мотоблок стає повноцінним транспортним засобом , хоча в цій ролі дещо поступається близькій до нього за характеристиками « Агрос » - максимальна швидкість транспортування тільки 11,4 км / год проти 15 . У продажу можна знайти « рідні» візки на 250 або 500 кг , які , за запевненнями виробника , мотоблок здатний буксирувати навіть по грунтових дорогах .

Мотоблок Каскад
ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ . Мотоблоки «Каскад » випускає ВАТ «Редуктор - ПМ» , в 1995 році створене на базі редукторного виробництва Пермського моторобудівного холдингу ВАТ « Пермські мотори» . Під однією назвою ховаються не просто варіанти одного і того ж мотоблока з різними двигунами . « Каскади » являють собою як би конструктор « Лего» з різних варіантів двигунів , редукторів і рульових колонок , змонтованих в практично довільних варіантах. Щоб описати отримані комбінації , знадобиться досить об'ємна таблиця , причому навіть не двомірна . Самі виробники впорядковують всі ці численні моделі таким чином: номер мотоблока має вигляд « МБ6х - xx - xx -хх » , де « МБ» позначає просто « Мотоблоки » , 6 - шоста модель ( інших не випускається ) , а на місці кожного « х »стоїть (або не варто) небудь цифра . Як же зрозуміти , що являє собою , наприклад , «Каскад МБ61 - 10 -06- 02 » ? У даному випадку перше з представлених чисел - 61 - говорить про те , що даний екземпляр має двигун зарубіжного виробництва , машина з вітчизняним двигуном позначається просто числом 6 .
  Сам двигун кодується таким числом - воно завжди двозначно . На сьогоднішній день представлено близько десятка движків як власного ( ДМ66 - подача масла маслоразбризгівателем або ДМ68 - подача масла шестерним насосом) виробництва , так і фірмами Briggs & Stratton або Robin - Subaru на заводах в Японії , Китаї та США . Так , наведений у прикладі код 10 позначає Briggs & Stratton 7,5 HP Vanguard з діаметром вихідного вала 3 / 4 ", завод в Японії. Трохи осібно стоїть дизель ВСН- 7Д - 04 (виробництво Росія , дослідна партія ) , що позначається числом 19 , але такі мотоблоки вкрай важко знайти в продажу.
  Наступне число ( у прикладі - 06 ) повідомляє нам тип редуктора , використовуваного в трансмісії даного мотоблока .
Редуктори бувають наступних типів: базовий редуктор ( код 04 ) , посилений редуктор ( код 02 ) , посилений редуктор з розширеним діапазоном швидкостей (код 05 ) , посилений редуктор з розширеним діапазоном швидкостей і розблокуванням коліс (код 06 ) , посилений редуктор з розблокуванням коліс ( код 07).
В іншому ж конструкція трансмісії однакова . Зчеплення механічне , за рахунок натягу ременя клинопасової передачі . Далі крутний момент йде на ланцюгової двоступінчастий редуктор, що забезпечує дві швидкості вперед і дві тому. Відбір потужності для приводу активного навісного обладнання здійснюється за допомогою клинопасової передачі . Посилений редуктор представляється благом , хоча посилена лише опора вихідного валу . Про діапазон швидкостей варто сказати , що розширено він в нижню сторону , але у різних моделей по- різному - залежно від використовуваного двигуна мінімальна швидкість становить від 2,5 км / год при 2500 об / хв і до 3,6 км / год при 3600 об / хв . Мотоблок з таким редуктором краще веде себе на важких режимах і забезпечує більш якісну роботу приводного навісного обладнання - косарки , снігоприбирача , комунальної щітки.
  Мотоблок КаскадПод розблокуванням коліс виробник має на увазі вбудовану систему автоматичного розблокування коліс , що працює за тим же принципом , що і автомобільний диференціал , який дозволяє внутрішньому колесу в момент зміни напрямку руху обертатися з меншою швидкістю, ніж зовнішнього. У результаті значно знижуються зусилля оператора, необхідні для повороту мотоблока при роботі в землі , наприклад при культивації . Зазвичай на важких мотоблоках одне з коліс можна примусово заблокувати , що дозволяє помітно зменшити радіус повороту, тут же застосована більш складна, автоматична система, тому вибір, безсумнівно, за покупцем. Нарешті, останнє число може бути тільки 01 - рульова колонка «Каскад » минулих років або 02 - нова поворотна рульова колонка, де оператор регулює висоту керма безпосередньо з місця управління мотоблоком за допомогою спеціального важеля. При крайніх положення рульової колонки мотоблок стає зручнішим для транспортування та зберігання. Всі органи управління , крім ручки перемикання передач , розташовані на кермі.
  ДОДАТКОВЕ ОБЛАДНАННЯ. Для мотоблока «Каскад » у продажу є широкий асортимент навісного обладнання. Великий вибір косарок : фронтальні стриже ножові КН- 1 , 1 , КН- 1 , 2 ; бічна пальцевая КНС- 0 , 8 « Стриж » від ТОВ «Вега» і дорожча роторна косарка «Зоря» , зрізавши траву бистровращающейся дисками і укладає її в ряд. Фрези -культиватори діаметром 360 мм дозволяють обробляти грунт на глибину до 200 мм , при цьому ширина максимального захоплення становить 930 мм. «Каскад» також можна обладнати кількома видами плугів і окучников (однорядним, дворядні або дисковим), викапивателем коренеплодів або плоскорізом . Полегшують використання цього обладнання на різних типах грунтів і в різних погодних умовах колеса і грунтозачіпки різного діаметру і ширини. Мотоблок також може стати в нагоді для прибирання території - установка щітки, що обертається влітку або лопати мотоблочной ( відвалу ) і снігоприбирача СМБ - 1 взимку робить « Каскад» незамінним не тільки на присадибній ділянці, а й в комунальних службах. Асортимент причіпних візків , вантажопідйомністю від 150 до 600 кг , перетворює його в досить зручний транспортний засіб . Варто відзначити , що навісне обладнання до мотоблоків у великій мірі взаємозамінні . Багато чого з описаного тут підійде і до « Лучу » ( попередник « Каскаду »), « Неві» , « Кадві » і навпаки . Позитивно впливають на сумісність спеціальні пристрої - наприклад зчіпка універсальна . У стаціонарному стані мотоблок може використовуватися для приводу кормодробилки , бетономішалки , насосної приставки ПНЦ - 6 - 30 , деревообробного верстата та інших подібних пристроїв.

Мотоблок АГРО
ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ . Універсальний мотоблок важкого класу «Агро » виробництва Уфимського моторобудівного виробничого об'єднання відноситься до професійного типу мотоблоків . Вага 160 кг і двигун у вісім кінських сил говорять самі за себе.
Мотоблок виконаний за класичною одноосной схемою з валом відбору потужності. Вітчизняний двигун УМЗ- 341 бензиновий , одноциліндровий , 4 - тактний , потужністю 5,9 кВт ( 8 к.с.) при 3600 об / хв .
  По своїй конструкції двигун близький « хондовская » GX240 , однак знижена ступінь стиснення дозволяє використовувати бензин А -76. ( Витрати, звичайно , трохи більше, але бензобак розрахований на 6 літрів). Також змінена і система мастила , причому в кращу сторону - тут масло не розбризкується , а , пройшовши фільтрацію у змінному фільтрі автомобільного типу , під тиском подається до тертьових частинах масляним насосом.
  Масло потрібно двох видів - моторне ( 1,2 л в картер двигуна ) і трансмісійне ( 2,5 л).
  Трансмісія включає в себе сухе конусне зчеплення , шестерний редуктор і диференціал з примусовою жорсткої блокуванням , який забезпечує цій важкій машині прекрасну маневреність. Коробка передач четирехступенчатая , з реверсом . Вона добре тримає важкі режими та ударні навантаження і має вал відбору потужності. Правда , при включенні заднього ходу доступні тільки друга і четверта передачі , але працюють вони в « зниженому » варіанті - частота обертання зменшується приблизно в два рази.
  Рульова колонка легко встановлюється під різними кутами , як по вертикалі , так і по горизонталі (плюс -мінус 30 градусів) і навіть може розгортатися на 180 градусів , що дозволяє зручно керувати мотоблоком при русі « задом наперед» - наприклад при косовиці або прибиранню снігу.
  При культивації використовується активна роторна грунтофреза ( 122 мм по глибині і 440 мм по ширині) або спеціальний навісний розрихлювач типу борони , що має чотири довгих зуба - лопатки. Плуг дозволяє орати вже на 200 мм по глибині. Ширина колії - 500-700 мм. При наявності транспортировочной візки мотоблок може перевозити 500 кг вантажу з максимальною швидкістю 15 км / ч. А ось габарити у «Агро» не маленькі - 1700x850x1100 мм , втім , для свого класу - важкого , професійного мотоблока - цілком прийнятні .
  ДОДАТКОВЕ ОБЛАДНАННЯ. Ця машина для великих фермерських господарств або комунальних служб , здатна проводити культивацію , оранку , нарізку гряд , підгортання , боронування , транспортування вантажу , косіння трави , відкидання снігу.
  Такому позиціонуванню сприяє і широкий спектр навісного обладнання - це колеса з пневматичними шинами (поставляються в комплекті , що природно для такої важкої машини) , а також роторна грунтофреза , фронтальна сінокосарка (дві модифікації - КН- 1 , КН- 1 , 5 ) , плуги -відвали ( різних розмірів) , викапивателем НПД , дворядний плугокучнік СТВ , борона , борона -культиватор , грунтозачіпки декількох видів , транспортувальна візок ПТМ- 500 і Сніговідкидачі , які можна придбати додатково.
  Крім того , у продажу є універсальна зчіпка - вона дозволяє використовувати на «Агро» навісне обладнання від інших виробників.

Мотоблок Нева МБ- 2
ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ . Мотоблоки "Нева" санкт- петербурзького ВАТ «Червоний Жовтень » давно відомі вітчизняним садівникам і городникам - їх серійне виробництво почалося ще на початку вісімдесятих років минулого століття. Напевно , це один з перших мотоблоків , що з'явився в нашій країні , однак це не означає , що ми будемо розглядати модель двадцятирічної давності - конструкція мотоблоків регулярно модернізувалася , з'являлися нові моделі.
  Наприклад , «Нева МБ- 2 » має кілька модифікацій , що розрізняються в основному маркою використовуваного двигуна. Так , на « Неві МБ -2К » коштує вітчизняний ДМ- 1К - одноциліндровий (обсяг циліндра 317 куб.см) чотиритактний власного ВАТ «Червоний Жовтень » виробництва , з горизонтально розташованим коленвалом і верхнім розташуванням клапанів , з високим крутним моментом у всьому діапазоні робочих швидкостей. Чавунна гільза циліндра забезпечує великий ресурс роботи двигуна , його надійність і ремонтопридатність.
  Моделі з імпортними моторами представлені « Невою МБ- 2Б » з двигунами фірми Briggs & Stratton потужністю 5,5 і 6,5 л . с. і « Невою МБ- 2С » з професійними двигунами серії EX Robin - Subaru.
  Шестерний- ланцюгової редуктор в алюмінієвому корпусі відповідає потужному двигуну і забезпечує широкий діапазон швидкостей ( 4 швидкості вперед і 2 назад) . Тягове зусилля, що розвивається на першій передачі , не менше 180 кГс , при цьому швидкість становить 1,8 км / год, що дозволяє якісно виконувати культивування та оранку грунту , підгортання коренеплодів та інші агротехнічні операції навіть при роботі на важких грунтах. На максимальній передачі швидкість досягає 12 км / год - можна використовувати мотоблок з візком - причепом для перевезення вантажів.
  Важлива особливість мотоблока - наявність механізму роз'єднання піввісь. При цьому привід від двигуна залишається підключеним тільки до правої півосі , дозволяючи розгортати мотоблок « на одному колесі ». Це гарантує малий радіус повороту. Положення рульової колонки можна змінювати як в горизонтальній , так і у вертикальній площинах.
  Незважаючи на значну масу ( 98 кілограмів для найважчою « Неви МБ -2К » ) , ця модель мотоблока цілком поміщається в багажник більшості легкових автомобілів.
  Мотоблок вимагає порівняно скромних експлуатаційних витрат . Просте і доступне технічне обслуговування , широка мережа центрів гарантійного та післягарантійного обслуговування по всій Росії і в країнах ближнього зарубіжжя робить дану модель хорошим споживчим вибором .
  ДОДАТКОВЕ ОБЛАДНАННЯ. Розглядаючи навісне обладнання , слід відзначити можливість установки фрез замість коліс (як у мотокультиваторов ) , причому в легких умовах їх кількість дозволяється збільшувати до восьми , що забезпечує ширину культивації до 160 см. Це свого роду рекорд в нашому огляді - дана модель найважча серед тих , які допускають подібну установку фрез . Більш важкі моделі вимагають установки грунтофрези , яка підключається до валу відбору потужності і при всіх своїх перевагах має вельми обмежений захоплення .
  Втім , вал відбору потужності у « Неви» також є. З його допомогою мотоблок агрегатують з сінокосилкою фронтальної ( КН- 1 , 1 ) , косаркою роторної , шнековим снегоуборщиком СМБ - 1 , щіткою навісний та іншими пристосуваннями.
  Само собою , на мотоблок можна встановлювати і неактивне навісне обладнання - плуг , окучник , борону , картофелевикапиватель , а також вантажний причіп. Для « Неви» випускалися ніж- відвал для прибирання снігу і листя та причіп -адаптер , але знайти їх у продажу вкрай складно.
  Традиційним для вітчизняних мотоблоків є широка взаємозамінність обладнання, так що асортимент навісного реально розширити за рахунок продукції інших російських підприємств .

Мотоблок Фаворит МБ- 5
ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ . Мотоблок «Фаворит МБ- 5 » виробляється на заводі імені Дегтярьова (ВАТ « ЗиД » ) - головному промисловому підприємстві міста Ковров. Добре відомий як один з найбільших в країні виробників стрілецької зброї цей завод також випускає широку гаму різної колісної техніки - мопеди , мотоцикли , легкі всюдиходи . А також мотокультиватори і мотоблоки . «Фаворит » не має модифікації з мотором вітчизняного виробництва. Однак широкий вибір сучасних імпортних двигунів дозволяє створити лінійку моделей , що розрізняються як своїми споживчими властивостями , так і ціною. Карбюраторні чотиритактні двигуни Briggs & Stratton Vanguard (США - Японія ) , Geo- Tec ( Італія ) , Tecumseh ( США ) , Honda GХ 200 ( Японія ) і LIFAN 168F ( Китай , із застосуванням технологій Honda) мають потужність від 5,5 до 6,5 л . с. , що дозволяє вибрати модель під свою ділянку .
  Розглянемо докладніше модель з двигуном Briggs & Stratton Vanguard , що має потужність 6 л . с. - Середню в представленому ряду. Цей двигун з робочим об'ємом 182 куб. см з горизонтальним валом і верхнім розташуванням клапанів , що дозволяє при порівнянній потужності зменшити як теплонапруженість , так і робочий об'єм , сприяє більш повному та ефективному згорянню палива , збільшує ресурс клапанів. Двигун обладнаний системою електронного запалювання « Magnetron » , що забезпечує швидкий і надійний запуск. Лита чавунна гільза циліндра « Dura - Bore » має підвищену зносостійкість у складних умовах експлуатації. Повітряний фільтр Dual- Clean автомобільного типу має два ступені очищення - перший (попередній фільтр) з поролону і другу з гофрованого паперу , що забезпечує більш тонку очищення , сприяючи збільшенню ресурсу ( 3000 мотогодин) .
  Двигун також має систему механічного декомпресора , значно полегшує процес запуску . Oil - Guard - система вимикання двигуна при недостатньому рівні масла береже двигун , однак може зіпсувати настрій забудькуватому власнику.
  Трансмісія мотоблока аналогічна « салютовский » - ремінне зчеплення і шестерна коробка передач ( 2 вперед 1 назад ) . Власне « ЗиД » купує редуктор або у « Салюта » , або на Омському заводі. Шляхом перестановки шківів діапазон скоростеймотоблока від можна розширити 3 до 11 км / ч.
«Фаворит» комплектується пневматичними шинами , які забезпечують дорожній просвіт 150 мм. Можна встановити ширину колії 350 , 475 або 600 мм.
Рульова колонка з органами управління мотоблоком регулюється у вертикальній і горизонтальній площинах , що робить експлуатацію більш комфортною. Спеціальні антивібраційні ручки керма помітно знижують вплив вібрації на руки оператора. Так само покращує умови праці і збільшений глушник.
  ДОДАТКОВЕ ОБЛАДНАННЯ. Великий асортимент навісного обладнання дозволяє « Фавориту » виконувати широкий спектр операцій: оранку , підгортання , культивування , боронування , косіння трави , перекачку води , підмітання , снігоприбиральні та транспортувальні роботи . Крім спеціально призначеного для «Фаворита» обладнання, з ним сумісно навісне , в тому числі активне сушіння, яке випускається для інших вітчизняних мотоблоків .
Залежно від типу грунту і умов роботи мотоблок можна оснастити двома , чотирма або шістьма фрезами - культиваторами , що дозволяє проводити обробку грунту з оптимальною продуктивністю , при цьому забезпечується захоплення 350-620-890 мм відповідно.

Мотоблок Салют- 5
ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ . Мотоблоки та мотокультиватори цієї марки добре відомі на теренах нашої країни , їх розробило московське підприємство ММПП «Салют» , основна спеціалізація якого - авіаційні двигуни. Продумані конструкторські рішення і той факт , що , на відміну від інших областей вітчизняної промисловості , в авіапромі ще живі традиції дотримання якості , дозволили створити надійні універсальні машини. Найвдаліші і популярні з них - мотоблоки "Салют- 5 ». Вони затребувані як на присадибній ділянці , так і в невеликому фермерському господарстві , з їх допомогою зручно обробляти невеликі і середні за розміром площі.
  Зараз продається багато техніки та інструментів російськими чи європейськими брендами , але зроблених в Китаї. Мотоблоки « Салют- 5 » повністю (за винятком деяких двигунів) виробляються в Росії . Двигуни для мотоблоків ММПП «Салют " не виготовляє , а використовує мотори інших вітчизняних заводів або імпортні.
Категорія: Статті друковані | Додав: evgeniu (10.03.2014)
Переглядів: 3800 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
ComForm">
avatar